Välkommen

det är måndag den 26 oktober.
vet inte riktigt varför jag helt plötsligt har fått lust att skriva igen, känns som om det var nåt år sen jag ens loggade in här.
har en riktigt dålig dag. jag känner mej sjukt ensam. saknar åsa, saknar ame, saknar jelena, amanda, alla mina nära. fan.
åker till Italien kring den 24 nov igen. har pendlat dit hela året och det börjar faktiskt bli lite jobbigt.. fast den här gången stannar jag ända till maj så det blir bra.

tänkte jag ska skriva lite om Toscana!
den 14:e åkte jag och amedeo 6 timmars bil till hans pappas hus/lägenhet i montalcino. för er som funderar på att åka till italien för första gången så rekomenderar jag toscana! det är som taget ur en film. så otroligt vackert! som om hela regionen har stannat i tiden.
vi hade 4 dagar av bara strosande längst kullerstens gator, vinprovning, pasta, oster och lite historia. huset låg i centrum av montalcino, på typ ett berg eller en kulle så utsikten var otrolig. kunde se flera mil av vingårdar och slätter. som sagt; taget ur en film. hoppas vi åker tillbaka till sommaren, det är tydligen dubbel så vackert då.
längtar redan.

nu ska jag försökt få något gjort. pluggar italienska 2 timmar om dagen för att försöka få nån ording på det här språket.
piano piano. det går sakta kan jag säga:/



bilder från montalcino: http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=232989&id=649392822

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0